Welkom bij Solutions 4 Media
Checklist voor installatie
We overlopen samen eerst enkele belangrijke voorzieningen, hierna kun je de de installatie inplannen.
Het stappenplan in bevestigingsmail bevat alle verdere details voor een succesvolle installatie.
Mogelijk al meteen een eerste besparing: Telenet Gast-WIFI veroorzaakt een netwerk conflict met het Lightspeed netwerk.
De enige goede oplossing is een WIFI netwerk voor Lightspeed met Gast-WIFI, daarmee bespaart u ook maandelijkse kosten uit.
Contacteer Telenet om Business Gast-WIFI te laten uitschakelen.
Laat ook nooit WIFI boosters of andere extra’s plaatsen, deze zullen tijdens installatie moeten verwijderd worden, zonde van de extra kost. U heeft enkel een internetlijn nodig, WIFI en netwerk is veel beter in eigen beheer wat nadien ook veel betere ondersteuning op afstand mogelijk maakt.
Laat nooit WIFI boosters of andere extra’s plaatsen, deze zullen tijdens installatie moeten verwijderd worden, zonde van de extra kost.
Voor een optimale en bedrijfszekere werking is performante WIFI noodzakelijk. Contacteer ons om WIFI uit te breiden indien nodig
Indien u reeds beschikt over goede WIFI apparatuur kan dit waarschijnlijk gebruikt worden. Let op de netwerkvereisten in het stappenplan voor verdere details. Contacteer ons gerust bij vragen
Er zal altijd een apart netwerk voor het kassasysteem moeten gemaakt worden met site-router en accesspoints.
Enige uitzondering is zeer kleine installatie met slechts 1 USB ticketprinter. De Site-router reserveert alle IP adressen voor uw kassasysteem zodat deze altijd hetzelfde blijven na stroomuitval en ongeacht veranderingen bij uw provider.
U kunt de Site-router bij ons aanschaffen tijdens installatie. Dankzij de Site-router kunnen we ook veel betere ondersteuning vanop afstand geven.
(meer info in het stappenplan)
Indien er reeds een Site-router aanwezig is hebben wij enkel de toegangscodes nodig om de IP adressen te kunnen configureren.
Overal waar printers moeten komen dienen UTP kabels aanwezig te zijn. (meer info in het stappenplan)
Prima! We kunnen de printers installeren
Lightspeed verzendt hardware pas na ontvangst van de betaling. Betaal de Lightspeed factuur daarom minstens 10 dagen voor de afspraak.
Zonder apparatuur kunnen we niet installeren. Factuur niet ontvangen?
Contacteer Lightspeed via billing.be@lightspeedpos.com
Laten we het netwerk wifi printers voor Lightspeed checken